Pilates

Sterk worden met Pilates

Bij Pilates ligt de focus op houding, stabiliteit, coördinatie en ademhaling. De wervelkolom wordt stabieler en soepeler, de rug-, buik- en bekkenspieren worden sterker. Hierdoor verbetert je lichaamshouding en vermindert en voorkom je klachten, denk aan rug-, nek- en schouderpijn. Wij werken continu vanuit de diepere buikspieren.  Dit heeft weer een positieve invloed op je mind (mentaal). 

De les bestaat uit een serie matoefeningen die doelbewust in een vaste volgorde worden uitgevoerd. Het effect van deze volgorde zorgt ervoor dat de belasting van de rug en gewrichten zoveel mogelijk beperkt blijft. De les eindigt met een ontspanningsoefening. 

De oefeningen van Pilates zijn geschikt voor iedereen, jong en oud en je hoeft geen ervaring te hebben. De oefeningen kun je aanpassen op je eigen niveau.

Pilates Docent
De Pilates wordt gegeven door onze enthousiaste Pilates docent Karin. Zij heeft haar opleiding afgerond in 2017 en is constant bezig met verdieping in de Pilates en alles wat daarbij past. Daarom heeft zijn in 2020 ook nog haar Yin Yogaopleiding afgerond.  

Wanneer
Maandag 9.30
Woensdag 20.15

Persoonlijke training
Heb je een blessure waar je aan wilt werken, wil je extra werken aan je core,  omdat je bijv last hebt van je rug of wil je extra persoonlijke aandacht? Persoonlijke training is mogelijk bij 1 of 2 personen. Klik hier als je een berichtje wilt sturen voor meer info. 

Neem een handdoek mee voor de hygiëne.