Slow Yin Yoga


Yoga is voor iedereen!

Je hoeft niet lenig te zijn om yoga te beoefenen. Het gaat niet om prestatie, je leert je lichaam en ademhaling beheersen waardoor je beter kunt ontspannen. Je lichaam en mind komen in balans. Na de les sta je weer met beide benen op de grond.

In de Slow Yin Yoga (ook wel Yin Yoga genoemd) wordt meer aandacht besteedt aan houdingen de vooral gericht zijn op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten. Dieperliggende spieren worden gerekt en het bekkengebied wordt losgemaakt. De rekking gaat dus dieper dan je spieren door middel van mindfulness, diepere ontspanning en ademhalingsoefeningen. 

De houdingen zijn voornamelijk zittend en liggend. De posities worden langer vastgehouden (gemiddeld 2-5 min) en er wordt geen spierkracht gebruikt, het gaat erom dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. Dit betekent niet dat je minder aan je lichaam werkt, integendeel, doordat de rekking dieper naar binnen gaat, wordt je soepeler en leniger met Slow Yin Yoga dan andere vormen. Deze yogastijl sluit ook mooi aan bij sporters, omdat je spieren weer flexibeler worden.

Deze les is ook geschikt voor mensen met blessures (je past de houdingen aan) of als je een minder intensieve les wilt. 

Na de yogales staat er altijd thee en lekkers voor je klaar in de theekamer. 

Handig om te weten
- Alles is aanwezig, je hoeft niets mee te nemen (maar je mag altijd je eigen matje of deken meenemen)
- Ongeveer 1,5 uur van te voren niets of heel licht eten of drinken
- Probeer zo min mogelijk (liever geen) parfum op te doen, het reukvermogen versterkt naarmate je meer ontspant.